Een landingspagina is een pagina binnen een website of een mini-website, waarop de bezoeker binnenkomt na het klikken op bijvoorbeeld een Adwords advertentie of een link uit een nieuwsbrief of een link die gevonden is via Google. Het doel van een landingspagina is het verhogen van de conversie, met andere woorden het beter kunnen presteren van een campagne, actie of aanbieding. De bezoeker komt namelijk rechtstreeks binnen op de juiste pagina die hiervoor is ontworpen.

De landingspagina is ruwweg te verdelen in 2 soorten: die voor het betaalde verkeer en voor het organische verkeer.
Hoe doeltreffender de teksten op de pagina en de opgegeven zoekwoorden, des te beter de pagina of mini-website zal worden geïndexeerd door Google. Meer kliks resulteren uiteindelijk in meer prospects, dus meer conversie. Deze conversie kan bestaan uit bijvoorbeeld het invullen van een offerte formulier of het doen van een daadwerkelijke bestelling op je webshop.

rvl webdesignstudio kan de campagne bedenken en opzetten en draagt eventueel zorg voor design, techniek en inhoud (teksten en afbeeldingen) van de landingspagina(‘s). De landingspagina’s kunnen desgewenst beheert worden vanuit een CMS.